+30.210.38.24.734 | +30.215.50.56.658
·
[email protected]

Φυλάκιση 2 μηνών και χρηματική ποινή για χρήση ονόματος πελάτη σε διαφήμιση Google ADS

Με απόφαση των ασφαλιστικών μέτρων, την οποία κερδίσαμε,  απαγορεύται η διαφήμιση στο διαδίκτυο, Google ADS,  η  χρήση του διακριτικού σήματος “SOS Γιατροί” εκ μέρους των αντιδίκων.

Για κάθε μελλοντική παραβίαση επιβάλλεται χρηματική ποινή 3.000 ευρώ και προσωπική κράτηση 2 μηνών στον Αντίδικο.

Η κα Αντιγόνη Βαφείδου χειρίστηκε με επιτυχία υπόθεση χρήσης ονόματος πελάτη σε διαφήμιση στο Internet, Google ADS από ανταγωνιστή.

Τι αποφάσισε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών

Η αθέμιτη χρήση της διαφημιστικής λειτουργίας  του ξένου σήματος συνιστά αθέμιτη εκμετάλλευση ξένης φήμης και άρα αθέμιτο ανταγωνισμό ( ν.146/1914).

Tα στιγμιότυπα οθόνης (screenshots) είναι αποδεικτικά μέσα της παραπλανητικής διαφήμισης μέσω διαδικτύου. Η τεχνική της ανακατεύθυνσης (redirect) μέσω της μηχανής αναζήτησης Google, θεωρείται  μεθόδευση αθέμιτου ανταγωνισμού και προσβολής σήματος.

Για κάθε μελλοντική παραβίαση επιβάλλεται χρηματική ποινή 3.000 ευρώ και προσωπική κράτηση 2 μηνών στον Αντίδικο

Τα Google Ads ως αθέμιτος ανταγωνισμός

Στην κρινόμενη περίπτωση του Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκανε δεκτή την αίτηση ιατρικής εταιρείας παροχής ιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών κατ’οίκον, λόγω προσβολής των νομίμως κατοχυρωμένων σημάτων της και του διακριτικού της τίτλου από ανταγωνιστική εταιρεία.

Η αιτούσα εταιρεία έχοντας ήδη καταθέσει αποζημιωτική αγωγή ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών ζήτησε με την αίτηση των ασφαλιστικών μέτρων την απαγόρευση από την ανταγωνίστρια εταιρεία -μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της τακτικής αγωγής της – της χρήσης της  λεκτικής ένδειξης «SOS Γιατροί», μόνη της, ή σε συνδυασμό με άλλη λεκτική ένδειξη, το λεκτικό μέρος των σημάτων της , την εμπορική επωνυμία και των διακριτικό τίτλο.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι αίτηση εταιρεία χρησιμοποιεί παράνομα και καταχρηστικά σε διαφημιστικές καταχωρήσεις της  στο διαδίκτυο εν είδει διακριτικού τίτλου την λεκτική ένδειξη «SOS Γιατροί στο Σπίτι», που περιλαμβάνει λεκτικές ενδείξεις που περιέχονται στα κατοχυρωμένα από αυτήν σήματα και την επωνυμία της, χωρίς την άδειά της προς διάκριση υπηρεσιών του ίδιου είδους.

Η δε χρήση της ένδειξης αυτής διαπιστώθηκε ότι γίνεται με σκοπό τον ανταγωνισμό ενάντια στα χρηστά ήθη αφενός, και αφετέρου με παράλληλη προσβολή του απολύτου δικαιώματος της αιτούσας ως προς τα νομίμως κατοχυρωμένα ημεδαπά σήματά της.

Το δικαστήριο έκρινε ότι όντως συντρέχει κατεπείγον κίνδυνος σύγχυσης στο καταναλωτικό κοινό ως προς την οικονομική σύνδεση της αιτούσας και της καθ ης η αίτηση ανταγωνίστριας εταιρείας, η οποία με αυτόν τον τρόπο υπέκλεπται την πελατεία της πρώτης.

 

Related Posts

Leave a Reply